Nyheter

Xenit Xperience Göteborg

för 3 veckor sedan

Xenit är årets Microsoftpartner Sverige 2024

för 3 veckor sedan

Whitepaper | Fördelar och nackdelar med Azure Cloud Operations som Managerad tjänst

för 1 månad sedan

Se alla kundcase ⟶

Utvalda kundcase

Let’s deal är en rabattsajt med oslagbara erbjudanden inom bl.a. hälsa, skönhet, resor och restaurangbesök, till kraftigt rabatterade priser. Let’s deal sticker ut med sina lokala deals. Genom Let’s deal kan kunder hitta nya favoritställen och företagare kan nå ut till nya kunder. Let’s deal driver idag två plattformar med respektive hemsida och app.
Nelly är en av Nordens mest älskade modedestinationer för unga kvinnor. Varje dag inspirerar de med de hetaste trenderna och looksen genom sitt eget varumärke och noga utvalda varumärken från en internationell portfölj. Nelly lanserades 2004 och var pionjärer redan från start med fokus på digital försäljning och innovativ influencer marketing. Idag har de ett vibrerande community med 1.2 miljoner kunder och 1.3 miljoner följare på sociala medier.
AFRY satsar på Xenits nya tjänst för virtuella skrivbord
Advokatfirman Vinge har i samarbete med Xenit genomfört en pilot av Microsoft 365 Copilot. Projektet fokuserade på att utforska möjligheter och utmaningar med verktyget för att effektivisera arbetsvardagen och förstå de juridiska utmaningarna som kan uppstå när dataflöden tar nya vägar.

Kunder i framkant

Andreas Drougge, CTO Nelly

För oss är Xenits tekniska kompetens självklart en viktig del men vi gillar också drivet och viljan att hela tiden förbättra tjänsten.

Florian Westerdahl, CTO, Lindex

Med sin specialistkompetens är Xenit en utmärkt implementationspartner.

Henrik Carlberg, Information Technology Architect, AFRY

Med Xenit får vi tillgång till rätt kompetens och erfarenheter.

Martin Sandklef, IT-ansvarig, Nudie Jeans

Med Xenit har vi fått en leverantör som vi kan växa tillsammans med. De är noggranna och ställer höga krav på struktur.

Victoria Bohlin, CIO, Capio

Vi behövde en samarbetspartner som vi kan lita på och som förstår oss, vår affär och vikten av vad det är vi driftar.

João Bentes, IT Operations Manager, SweetSystems

With their expertise and well-structured services, Xenit enabled us to give 24/7/365 up time support for our customers around the world.

Fredrik Högström, IT-chef, RSM

Xenit är väldigt strukturerade, professionella och noggranna i sitt arbete.

Alexander Williander, Head of Engineering, Winningtemp

Xenit besitter stor kunskap och expertis kombinerat med ett professionellt bemötande och viljan att alltid hjälpa och hitta lösningar på våra frågeställningar.

Mikael Andreasson, Affärsområdeschef Digitala Mötet, HSB Affärsstöd

För oss är det viktiga att bygga partnerskap med hållbara och långsiktiga partners. Och Xenit har levt upp till dessa två kriterier varje dag sen vi påbörjade vår resa tillsammans.