Xenit levererar igen – NPS 76,5 i årets kundundersökning

Vi kan med stolthet presentera resultatet från årets kundundersökning – ett NPS-resultat på 76,5, vilket är ett fortsatt mycket starkt betyg på våra kunders förtroende och upplevelse av våra tjänster.

för 18 minuter sedan

Net Promoter Score (NPS®) är en vedertagen metod för att mäta kundlojalitet och visar hur sannolikt det är att våra kunder skulle rekommendera Xenit till en vän eller kollega. NPS-skalan sträcker sig från -100 till +100, där ett högt resultat indikerar många ambassadörer bland kunderna och en stark relation till våra erbjudanden och våra medarbetare. Generellt ses ett resultat över 50 som utmärkt, och över 70 som exceptionellt starkt inom de flesta branscher.

Årets resultat, 76,5, är ett tydligt kvitto på att vårt fokus på kunddialog, kvalitet och partnerskap bär frukt. Det visar att en majoritet av våra kunder inte bara är nöjda, de är villiga att aktivt rekommendera Xenit vidare.

– Att nå ett NPS-resultat på 76,5 känns fantastiskt! Det är ett bevis på det förtroende våra kunder har för oss och det engagemang som hela organisationen visar varje dag. För oss är det inte bara en siffra, det är en bekräftelse på att vi är på rätt väg i vår strävan att vara en partner våra kunder verkligen litar på, säger Linus Lindström, tf VD på Xenit.

Förtroende, partnerskap och kundfokus

Som en del av undersökningen har kunderna också fått svara på hur nöjda de är med Xenits totala leverans och samarbete. Resultaten speglar inte bara rekommendationsvilja utan också en bred kundnöjdhet som vi tar med oss in i nästa års arbete.

– Vi är otroligt tacksamma för alla kunder som tagit sig tid att dela sina erfarenheter med oss. Det gör oss stolta – och ännu mer peppade på att fortsätta utveckla vår service tillsammans med er, fortsätter Linus.

På Xenit tror vi på Tillsammans. Därför valde vi i år att låta kundernas engagemang göra skillnad, för varje inskickat svar i vår kundundersökning skänkte vi 100 kronor till Stiftelsen Friends, som arbetar för att motverka mobbning och främja trygghet bland barn och unga.

Läs mer om Stiftelsen Friends och deras viktiga kamp mot mobbing

 

För mer information:
Fredrik Hallonsten, CCO
fredrik.hallonsten@xenit.se

Om Xenit
Xenit är ett tillväxtbolag med tjänster inom cloud, modern work och intelligence. Våra engagerade specialister inspirerar, utmanar och vägleder företag och organisationer till molnet – alltid med affärsnytta och slutanvändarens frihet i fokus. För mer information, besök: https://www.xenit.se/

Om NPS®, (Net Promoter Score®)
NPS mäter frågan ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera oss till en vän eller kollega” på en skala 1–10. De som väljer 0–6 räknas som kritiker, 7–8 passiva och 9–10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett NPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. NPS är ett index från -100 (varje kund är en kritiker) till 100 (varje kund är en ambassadör). Vad som är ett bra NPS beror på vilken bransch man är verksam i, men generellt sett brukar ett NPS-värde på 30 ses som bra, och ett värde över 50 som ett utmärkt betyg! Läs mer här: https://www.netpromotersystem.com/about/

NPS®, Net Promoter® och Net Promoter® Score är registrerade varumärken som tillhör Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company och Fred Reichheld.