Skyhögt NPS i Xenits kundundersökning

Xenits senaste kundundersökning ger ett högt resultat med ett NPS® (Net Promoter Score®) på 84 och ett NKI (nöjd kund-index) på 4,6 av 5. Ett NPS mäter hur troligt det är att en kund skulle rekommendera Xenit till en vän eller kollega.

för 2 månader sedan

– Det är fantastiskt roligt att se att så många av våra kunder skulle rekommendera oss till en vän eller kollega! På Xenit fokuserar vi på att bygga långsiktiga partnerskap med våra kunder och samtidigt utmana och vägleda dem. Det gör mig otroligt glad att se att vi lyckats hålla vårt fokus under vår tillväxtresa och därmed bibehåller branschens nöjdaste kunder, säger Linda Woxneborn, VD på Xenit.

Varje år skickar Xenit ut en kundundersökning. 2023 års kundundersökning genomfördes i december och sammanställningen visar nu ett resultat på hela 84 NPS. NPS är ett index från minus 100 till 100 och indikerar hur troligt det är att en kund skulle rekommendera Xenit till en vän eller kollega.

– Ett högt NPS är inte bara en siffra för oss utan en berättelse om våra kunders förtroende för oss som partner och vårt engagemang för dem. Det är otroligt viktigt för oss att mäta våra kunders förtroende och vi ser också att rekommendationer utgör en stor del av våra nya affärsmöjligheter, vilket bekräftar det höga resultatet, säger Linda Woxneborn, VD på Xenit.

Xenits kunder har även fått frågan ”Hur nöjd är du med Xenits arbete i sin helhet?” vilket gav ett genomsnittssvar på 4,6 av 5 där 5 motsvarar ”I högsta grad nöjd”. Som tack till de som besvarat kundundersökning har 200kr för varje svarande skänkts till Rädda barnen eller Världsnaturfonden.

För mer information:
Stina Perbo Utas, Marketing Specialist
stina.perbo@xenit.se
Telefon: 010-707 35 16

Om Xenit
Xenit är ett tillväxtbolag med tjänster inom cloud, modern work och intelligence. Våra engagerade specialister inspirerar, utmanar och vägleder företag och organisationer till molnet – alltid med affärsnytta och slutanvändarens frihet i fokus. För mer information, besök: https://www.xenit.se/

Om NPS®, (Net Promoter Score®)
NPS mäter frågan ”Hur troligt är det att du skulle rekommendera oss till en vän eller kollega” på en skala 1–10. De som väljer 0–6 räknas som kritiker, 7–8 passiva och 9–10 räknas som ambassadörer. För att räkna ut ett NPS subtraheras andelen kritiker med andelen ambassadörer. NPS är ett index från -100 (varje kund är en kritiker) till 100 (varje kund är en ambassadör). Vad som är ett bra NPS beror på vilken bransch man är verksam i, men generellt sett brukar ett NPS-värde på 30 ses som bra, och ett värde över 50 som ett utmärkt betyg! Läs mer här: https://www.netpromotersystem.com/about/

NPS®, Net Promoter® och Net Promoter® Score är registrerade varumärken som tillhör Satmetrix Systems, Inc., Bain & Company och Fred Reichheld.