Medarbetarcase – Cim Svärd
för 4 år sedan
Cim Svärd, Team Leader & Support Specialist, Team Servicedesk
Hej Cim, berätta hur det är att jobba i ServiceDesk!
Det roligaste med att jobba i Xenits ServiceDesk är att det är ett väldigt socialt jobb! Jag har mycket kontakt med medarbetare och är involverad i mycket kunddialoger.
Just social kontakt och effektiv kommunikation tror jag är de allra viktigaste egenskaperna för att lyckas som Support Technician. Det är otroligt viktigt att kunna handskas med olika typer av kunder och förmedla kommunikation på ett sätt som användaren uppfattar som bekvämt och tryggt. Teknik kan man alltid lära sig, men i kundservice finns inte lika många certifikat. Man måste vilja utveckla sin serviceanda för att kunna leverera riktigt bra service.
Att jobba i ServiceDesk är också fantastiskt roligt tack vare att vi är ett så glatt gäng! Vi hjälper varandra, stöttar och håller varandras humör uppe. Vi är en väldigt social grupp som gör mycket tillsammans båda på arbetstid och efter arbetstid. Det är en väldigt familjär känsla i teamet och det finns ett genuint intresse av att inte bara säga hejdå i slutet av dagen utan många skapar kontakter och riktiga vänskaper på Xenit som kvarstår även efter arbetstid.
Hur är det att vara Team Leader för ServiceDesk?
Jag är väldigt stolt över att leda ett så grymt team! Det är extra kul att vi har en så bra relation i teamet och att alla är öppna, hjälpsamma och ser möjligheter istället för hinder. Det gör mig riktigt stolt över att vara deras Team Leader.
Det som motiverar mig mest på jobbet är just mitt Team, till exempel genom att hoppa in och avlasta någon när det är för mycket att göra eller hjälpa till med prioriteringar. Att veta att jag kan ha en positiv påverkan på mina kollegors välmående och att jag alltid har något att bidra med, det motiverar mig!
Det som driver mig framåt nu är att utveckla teamet och teammedlemmarna ytterligare. Jag vill säkerställa att vi har alla resurser och verktyg som behövs för att kunna leverera högklassig service samtidigt som alla medarbetare mår bra och utvecklas på jobbet. ServiceDesk är och ska fortsätta vara en rolig plats att jobba och utvecklas i!