Högt NPS i Xenits årliga kundundersökning

Xenits årliga kundundersökning ger ett högt resultat med ett NPS (Net Promoter Score) på 82 och ett NKI (nöjd kund-index) på 4,5 av 5!

för 2 veckor sedan

– Det är alltid lika roligt att se hur Xenits fokus på partnerskap, att vara nära kunderna och samtidigt utmana kunderna återigen återspeglas när Xenit summerar 2022 års kundundersökning, säger Linda Woxneborn VD Xenit

Varje år skickar Xenit ut en kundundersökning. 2022 års kundundersökning genomfördes i november och sammanställningen visar nu ett resultat på hela 82 NPS.
NPS är ett index från -100 till 100 och indikerar hur troligt det är att en kund skulle rekommendera Xenit till en vän eller kollega.

– Xenit vill vara den självklara partnern i molnet. Och för att vara det krävs förtroende. Att förtroendet finns är viktigt för oss att mäta. Och vi ser också att de flesta nya affärsmöjligheterna får vi via rekommendationer säger Linda Woxneborn, VD på Xenit.

Xenits kunder har även fått frågan ”Hur nöjd är du med Xenits arbete i sin helhet?” vilket gav ett genomsnittssvar på 4,5 av 5.

De kunder som svarat i 2022 års kundundersökning står förmer än 75% av Xenits totala omsättning. Som tack till de som besvarat kundundersökning har 5400 SEK skänkts till Röda Korset Ukraina och 2200kr SEK till Naturskyddsföreningen.


För mer information:
Linda Woxneborn, VD/CEO
linda.woxneborn@xenit.se
Telefon: 010-707 35 74

Om Xenit

Xenit är ett tillväxtbolag med tjänster inom cloud och digital transformation. Våra engagerade specialister inspirerar, utmanar och vägleder företag och organisationer till molnet – alltid med affärsnytta och slutanvändarens frihet i fokus. För mer information, besök: https://www.xenit.se/

Vill du veta mer om våra IT-tjänster, läs vidare här 🖐🏼