Pelly
Pelly Butiksinredningar, en ledande leverantör av butiksinredningar till detaljhandeln, har genomgått en digital transformation med hjälp av Xenit. Genom att modernisera sin IT-miljö och implementera nya verktyg har Pelly skapat en effektivare och produktivare arbetsplats.
för 2 veckor sedan
Digital transformation hos Pelly
Om Pelly
Pelly Butiksinredningar skapar butiker där människor tycker om att handla. Och vill handla igen. De är en samarbetspartner och inredningsleverantör inom retail. De arbetar med hela kedjan från att ta fram unika butikskoncept till att sköta löpande etableringar. Pelly har funnits sedan 1939 med huvudkontor, utställning och lager i Falkenberg samt ett norskt säljbolag öster om Oslo i Lörenskog.
Utmaningen
Pelly hade ett mål att skapa en mer modern IT-miljö. En modern miljö som bidrar till ett effektivare arbetssätt, snabbare miljö och med tillgång till nya produktivitets- och samarbetsverktyg. Mathias Skoglund är Logistikchef och IT-ansvarig på Pelly och beskriver utmaningen man stod inför:
– Vi har ingen IT-avdelning hos oss utan var i behov av en helhetsleverantör. Vi hade en del utmaningar med en eftersatt miljö, äldre servrar, användare fick hoppa mycket mellan lokala och virtuella lösningar, program som inte svarade och så vidare. Vi behövde bli mer effektiva och jobba mer produktivt med Microsoftsviten. Vi valde Xenit både för att ni är specialiserade på Cloud och Microsoft 365, samt för Xenits struktur och värderingar. Det var en kulturell match, säger Mathias.
Lösningen
Idag är Xenit helhetsleverantör och Pelly har fått en digital transformation.
– Xenit hjälper oss med allt från nätverk, Azuredrift och modern arbetsplats till support. Vi har fått en helt ny klientmiljö med moderna verktyg och en modernisering av vår infrastruktur, säger Mathias.
Resultatet
Idag har Pelly en proaktiv partner och en modern, säker och effektiv miljö.
– Vi är väldigt nöjda med Xenit som partner. Ni är hjälpsamma, snabba på att svara och har en otrolig kompetens. Vi ser er storlek som väldigt positiv. Det är en trygghet att veta att ni har hela specialist- och supportteam som fångar upp problem och kommer med snabba lösningsförslag. En av de bästa egenskaperna med Xenit är att ni är så proaktiva, vi får förslag på ändringar vi kan göra för att spara pengar och bli mer effektiva. Med er specialistkunskap har ni koll på vår miljö och det är jätteskönt att ha en så proaktiv partner avslutar Mathias.