En helhetslösning för drift, infrastruktur och inloggningsmetod

Hippoly är ett mjukvarubolag som tillhandahåller en lättanvänd styrelseportal för företag och föreningar som vill hantera möten, filer, protokoll och uppgifter digitalt.

– Som alla företag har vi begränsade resurser. Vi vill lägga vår kompetens på att utveckla vår tjänst och slippa fundera på drift och infrastruktur, säger Christian Andreasson, VD Hippoly.

Utmaning

Hippoly visste redan från början att deras användare skulle använda BankID som inloggningsmetod.

– Till en början hade vi själv kontakt med vår bank och utredde och tog fram olika avtal med dem. Vilket var en ganska dyr och krånglig lösning för oss, fortsätter Christian.

Hippoly valde också tidigt i startupfasen att deras produkt skulle vara en molntjänst. Den digitala tjänsten bygger på många av Microsoft applikationen vilket gjorde det till ett enkelt val att drifta tjänsten i Microsoftmolnet Azure.

– Vi har kunskap kring Azure internt men däremot har vi inte tid att både sköta drift och infrastruktur av vår tjänst samtidigt som vi ska utveckla vår digitala produkt. Vi såg också en risk med att sköta allt själva. Vi har hundratals kunder som förlitar sig på att tjänsten fungerar och då är det bra att kunskapen om vår Azure-miljö är fördelad på fler personer, säger Christian.

Lösning

För att lösa utmaningen med inloggning via BankID använder Hippoly tjänsten Xenit eID En enkel, säker och modern inloggningsmetod där Xenit agerar förlitande part för BankID. Det innebär att Xenit sköter allt gällande kostnader, avtal, certifikat och så vidare mot banken.

– Att slippa krångla med detta har ett jättestort värde för oss. Vi slipper förhandla med banken, vi slipper hålla koll på certifikat och vi får också ett bättre pris med Xenit, säger Christian.

Linus Lindström, VD på Xenit, ser också många fördelar för Hippoly

– Hippoly är ett techföretag som utvecklar en digital produkt. Att stötta dem med drift, infrastruktur och inloggning är fantastiskt roligt och lärorikt. Vi har hjälpt flera mjukvarubolag med sin digitala miljö och precis som Christian beskriver så är det ofta brist på tid som är den största utmaningen. Nu kan Hippoly fokusera på att utveckla sin produkt medan vi ser till att de har en modern och säker drift och infrastruktur i molnet, säger Linus.

Läs mer om tjänsten

 

Xenit stöttar även Hippoly med deras Azuremiljö

– Nu sköts vår Azure-miljö av molnspecialister med hög kompetens inom området och som har ett nära partnerskap med Microsoft. Vi slipper fundera på drift och infrastruktur och kan lägga den tiden på att utveckla vår produkt och kärnverksamhet istället, säger Christian.

Resultat

Nu har Hippoly en helhetspartner som sköter drift, infrastruktur och inloggningsmetod.

– För oss är det skönt att ha en helhetspartner av vår infrastruktur som omfattar både Azure och BankID. Ur ett administrativt perspektiv har det blivit mycket enklare för oss. Vi får allting på en samlad faktura och har fler ögon på vår drift, säger Christian.

Partnerskapet mellan Xenit och Hippoly har skapat värde ur fler perspektiv, Christian fortsätter;

– Det bästa med Xenit är bredden av kompetens. Xenit är alltid hjälpsamma och snabba med återkoppling. För oss är Xenit mer än bara en leverantör, Xenit är en diskussionspartner. En stor fördel är även att Xenit är väldigt snabba på bollen när det gäller att anpassa sig till Microsofts förändringar, avslutar Christian Andreasson, vd på Hippoly.

Hippoly är en lättanvänd styrelseportal för företag och föreningar som vill hantera möten, filer, protokoll och uppgifter digitalt. Allt på samma ställe. Supersäkert. Komplett med inbyggd e-signering. Läs mer här.