Medarbetarcase – Viktor Glinski

för 5 månader sedan

Viktor Glinski, Specialist Engineer och Team/ Solution Leader i Team Network & Security

Vad gör du idag?

Idag har jag hjälpt en kund som nyligen migrerat över hela sin infrastruktur (on-prem) till Azure (molnet) och inte längre kunde logga in hos en svensk bank. När deras användare försökte logga in på den svenska banken från servrar som hostades i Amsterdam, kopplades användaren bort av en okänd anledning och enda felmeddelandet de fick var ”ett tekniskt fel har uppstått”. Här fick jag den intressanta utmaningen att utreda grundorsak, lämna åtgärdsförslag och ta fram en tillfällig workaround till dess att man åtgärdat grundorsaken.

Jag är även sedan en tid tillbaka Team och Solution Lead för Teamet Network & Security vilket är väldigt roligt! Rollen innebär mycket dialoger och koordinering med mina kollegor i Teamet och andra Team Leaders. Det är fantastiskt roligt att jag har fått den tilliten av mina kollegor och får jobba med coaching och utveckling. Jag älskar att hjälpa folk, både kunder och kollegor!

”På Xenit gör vi inget halvdant, alla ställer upp för varandra och går den extra milen för att leverera det bästa resultatet. Det leder också till att vi får komplicerade uppdrag som andra leverantörer kommer till oss med för att få stöttning. Det innebär att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter på Xenit!”

Hur är det att jobba på Xenit?

Att vara en del av Xenits resa är riktigt givande! Det är många spännande utmaningar, intressanta uppdrag och härliga kollegor som alla hjälps åt för att nå samma mål. På Xenit gör vi inget halvdant, alla ställer upp för varandra och går den extra milen för att leverera det bästa resultatet. Det leder också till att vi får komplicerade uppdrag som andra leverantörer kommer till oss med för att få stöttning. Det innebär att det finns fantastiska utvecklingsmöjligheter på Xenit!

Det jag gillar med IT är att det är som att lösa en gåta. Det är inte alltid helt självklart hur man ska lösa gåtan, men tillsammans kan vi alltid bygga ihop svaret. Jag tror att den viktigaste egenskapen som Specialist Engineer på Xenit är att alltid vara nyfiken och fråga ”varför?”. Gör man det kan man alltid lära sig något nytt och utvecklas.

Tidigare hade jag målet att bli Team Leader, och nu har jag blivit det! Mitt nästa mål är att en dag bli Principal Engineer på Xenit, för att bli det måste jag vara bäst i Sverige inom mitt område.